Vliegreis en 1e dag Melbourne!

31 mei 2012 - Melbourne, Australië

Na te zijn uitgezwaaid op het vliegveld door beide moeders en een snelle hap bij de MacDonalds (ondanks de gesmeerde boterhammetjes in de tas:P),  zijn we op onze eerste vlucht naar Londen gestapt. Deze verliep goed, waarna we 2 uurtjes rondgekeken hebben op Londen Heathrow (zie foto whisky-fles). Vervolgens op de vlucht naar Singapore van ruim 12u plus ongeveer 8 uur tijdsverschil, waardoor onze biologische klok lichtelijk in de war was. Vlucht was goed verzorgd, genoeg eten en entertainment (films), alleen ging er zo nu en dan een baby af een paar rijen voor ons. Na een uurtje op Singapore (warm/vochtig weer) vlogen we in 8u naar Melbourne, waar het KOUD was om 6u 's ochtends (nl. 6 graden!).

Op het vliegveld ons hostel gebeld en een uurtje later stonden we met een gratis shuttlebus een uur vast in de ochtendspits van Melbourne. Wel een mooi uitzicht op de sky-line van Melbourne in de ochtendgloren (zie foto). Na inchecken in ons in eerste opzicht leuke hostel, lekker naar het strand geweest om uit te waaien en een praatje gemaakt met enkele locals/vissers op de pier. Ook nog rondgewandeld in het winkelcentrum(pje) en de botanische tuin van St. Kilda (de suburb waar ons hostel zit).

Aan het eind van de middag onze kamer gecheckt en een welverdiende douche genomen. We zitten op een 4 persoonskamer met 1 roommate uit NZ die uit ellende mbt jeugdwerkloosheid al op 3 werelddelen probeerde werk te zoeken en nu dus in Australie en een nog onbekende. Daarna een lekkere steak met bier op bij een lokaal restaurantje en nog even naar de zonsondergang gekeken (al om half 6).

Nu totaal gesloopt in het hostel dit verhaaltje typen en nog even in de common room chillen voor we vroeg gaan pitten. Morgen de metropolitan van Melbourne maar eens bekijken, alleen jammer van de regen die voorspeld wordt. We houden jullie op de hoogte!

Gr. Nieck & Marion

1. Kelly:
    31 mei 2012
    Klinkt goed Marion en Nieck :D Ik blijf jullie verhaaltjes met plezier volgen :D leuke fotos ook :) xx
  2. Cees en Hannie:
    31 mei 2012
    Mooi, de lange reis achter de rug. Wat dacht je Nieck, zo uitkijkend over het water.....
    Het grote genieten kan beginnen! Relax en geniet ervan :-) Heel veel plezier!
  3. Jannie:
    31 mei 2012
    Ja....en daar doe je het dan allemaal voor...toch?
    Ziet er geweldig uit..en...we gaan nog niet naar huis...nog lange niet......nog heel veel leuks te gaan. Hele fijne tijd!
  4. Nieck:
    1 juni 2012
    Wat ik dacht? Das veel water... ik ben moe en vast iets van, das een groot schip ;-) Ondertussen probeerden we ook nog een btje te beseffen waar we waren en dat we maar boffen!
  5. Stefan hoksbergen:
    1 juni 2012
    Jaloers hoor!, geniet ervan n zal jullie blog fanatiek volgen! Cheerz
  6. Jojo:
    4 juni 2012
    Hey pik en pikkin,
    Om te realiseren dat jullie nu aan de andere kant van de aardkloot zijn is wat onreeel maar ben erg blij dat het allemaal goed is gegaan. Ik hoop dat het dat ook blijft gaan de rest van de tijd.
    Het is een leuke tekst en kijk uit naar de volgende.
    Mvg en bbfl
  7. Deb & Cle:
    6 juni 2012
    Hee Nieck & Marion,

Fijn dat jullie veilig zijn aangekomen & dat jullie het leuk hebben. Jullie zullen ongetwijfeld heel veel gaan zien en wij zullen jullie berichtjes dan ook zeker blijven volgen! De fotos zien er goed uit :)

Nog heel veel plezier daar en geniet ervan!
    xx
  8. Paulpeter:
    6 juni 2012
    Ziet er gaaf uit! Mooie foto's!
  9. Koenraad:
    11 juni 2012
    Hoi Nieck en Marion, mooi begin van de reis maar waar blijft het volgende deel ;)
  10. Jolijn:
    12 juni 2012
    Zo ik heb me ingeschreven voor de nieuwsbrief! Dus laat de verhaaltjes en foto's maar komen :p Maar ziet er voor alsnog goed uit! Heel veel plezier verder!

PS: jullie maken toch wel al gebruik van de oranje vlaggetjes he?! Gewoon lekker midden in de nacht voetbal kijken ;)
  11. Marion:
    17 juni 2012
    @jolijn: helaas 1e 2 wedstrijden moeten missen, zaten teveel in the middle of nowhere... Maar vanavond missch in het hostel hier in melbourne, dan zullen we de vlaggetjes hier ophangen, misschien brengt het nog geluk!