Adelaide

21 juni 2012 - Alice Springs, Australië

Hallo allemaal,

Even een keer een wat korter verhaaltje;  Adelaide was een korte tussenstop:).

De laastste dag Melbourne was administratieve en huishoudelijke zaken geregeld (ons enorme stapel brochures uitgezocht, wasje gedraaid etc.) en nog even een wandelingetje langs St. Kilda  beach gemaakt.  ' s avonds de nachtbus gepakt richting Adelaide, werd nog een filmje gedraaid (War Horse... wat een trage film met een ongeloofwaardig einde...). Daarna beetje proberen te slapen maar echt ideaal is dat natuurlijk niet in zo'n bus...

's ochtends iets voor zevenen  gedropt bij het busstation, die maar 2 blokken wan ons hostel vandaan was:). Uiteraard konden we nog niet inchecken dus eerst wat in de common room rondgehangen en rond 8 uur richting de central market gegaan, waar we lekker vers ontbijt hebben gehaald en het niet konden laten om 2 van die verpakkingen grote speculaasbrokken te kopen toen we die zagen:). Het plan was om meteen door te gaan voor een wandeling maar  we waren toch nog erg moe dus uiteindelijk liggen slapen tot een uur of twee.' smiddags nog wel een wandeling gemaakt en langs een gespecialiseerde chocoladezaak gegaan en daar ook nog weer even wat lekkers gehaald:).

De volgende dag fietsen gehuurd (gratis) en de Adelaide zoo bezocht (foto's hadden we gster al even online gezet hier), daar lekker hele middag rondgelopen, vooral lang stilgestaan bij de Panda's (Marion helemaal happy:)!), de Otters, en uiteraard de apen:)! De Panda's waren wel echt heel gaaf om te zien (zijn maar op 5 plaatsen in de wereld, buiten china dan, te zien!)

' s avonds  niet veel gedaan, beetje op tijd naar bed omdat we enigzins op tijd moesten opstaan om naar t vliegveld te gaan vandaag. Dit bleek een avontuur op zich. We moesten er 1 uur van tevoren zjn, en stonden mooi op tijd op de bus te wachten, die om de 15min zou komen..... maar dus nooit kwam opdagen... uiteindelijk 45 min. voor onze vlucht met 2 chinezen die ook naar vliegveld moesten een taxi genomen, al half vrezend dat we dat vliegtuig niet meer zouden gaan halen... Gelukkig hadden we een goede taxichauffeur, en konden we nog NET op tijd inchecken (de vlucht van de chinezen zou 5 minuten eerder vertrekken en zij konden niet meer inchecken... zuur..). Dus weer een wijze les geleerd, volgende keer toch zorgen dat we 2 uur van tevoren er zijn:).

Bij aankomst hier in alice springs eindelijk WARM weer, rond de 24 graden, heerlijk!Eindelijk geen jasjes/ vesten meer nodig (hoewel het hier nu s' avonds wel behoorlijk koud is!). het hostel is echt heel erg relaxed, mooie chill-ruimte buiten, en zelfs een klein zwembadje:). Vanmiddag hier beetje in het centrum rondgewandeld (heel veel shops met aboriginal art/ didgeridoos etc., erg mooi allemaal!). Morgen waarschijnlijk een wandeling hier ergens maken in de buurt, en overmorgen vertrekken we met een tour in de omgeving hier.. dus volgende verhaal zal daarna wel volgen, hebben hier gratis internet ook, dus daar maken we natuurlijk graag gebruik van (blijven wel hollanders he:P)

1. Rosanne:
    21 juni 2012
    Hey Lekker bezig! Fijn dat jullie het vliegtuig nog gehaal hebben hopelijk vinden jullie de rode berg de moeite waar ;-) Groetjes Roos
  2. Jannie:
    22 juni 2012
    Net terug van vakantie in snikheet Hongarije en meteen maar jullie twee laatste verslagen gelezen. Geweldig, wat mooi allemaal. En fijn dat je het nu ook niet meer koud hebt; zal voorlopig wel even zo blijven! Veel plezier weer en we kijken uit naar jullie volgende verslag. Liefs, pap en mam
  3. Ton en Alies:
    24 juni 2012
    Hallo Nieck en Marion.
    Allereerst Nieck van harte gefeliciteerd met je verjaardag en maak er een mooie dag van. Zo te lezen hebben jullie het goed naar jullie zin. Deze reis hebben wij ook gemaakt dus we kunnen ons een goed beeld vormen bij dat wat jullie zien en meemaken. Het is echt genieten; ook nu in het rode hart. Het is daar mooi wandelen en je kunt er een minikoala tegen komen. Wij zijn alweer een week thuis van Noorwegen. Een mooie vakantie echter we hadden een week pech met de auto maar alles is opgelost.
    Geniet er lekker van en we houden contact. Vanuit een regenachtig Grave, vele groetjes. Ton en Alies.
  4. John elen:
    24 juni 2012
    Wat een prachtige reis maken julie. Heel veel plezier, geniet ervan!